Výukové materiály

Hostětínská EcoGame aneb velké putování ekologicky šetrným životem.

Strukturovaná simulační hra, v níž se žáci stanou pracovníky Výzkumného ústavu vesnice budoucnosti, kteří se snaží vyvinout udržitelný způsob bydlení, hospodaření s vodou a energiemi. Času není mnoho, je proto nutné dodržovat jednoduchá ekologická opatření v běžném životě, která zajistí dostatečný čas pro výzkum, analýzu informací i vývoj. Zvládnou to? Díky dobré spolupráci v týmu pravděpodobně ano. A po ukončení…
17.11.2020

Učíme se reagovat na změnu klimatu

Podnebí a jeho stálost se stávají závažným tématem. Vědci z Mezivládního panelu pro změnu klimatu potvrzují, že změny klimatu mají zásadní vliv na lidské a přírodní systémy na všech kontinentech. Je klíčové řešit příčiny tohoto problému, a tedy omezit produkci skleníkových plynů, neméně důležité je však i umět se přizpůsobit dopadům klimatické změny, protože některé z nich jsou nyní nevyhnutelné.…
17.11.2020

VODA ŽIVÁ – Hostětínské bludiště v přírodě

Osm přírodních interaktivních stanovišť a odpovědi na otázky schované v lesích vás hravou formou badatelské výuky vtáhnou do tématiky hospodaření s vodou, její ochrany a kvality. Vrátíte se k přímému kontaktu s přírodou, naučíte se jí číst a chápat, obnovíte si svůj přirozený smysl objevovat a orientovat se v terénu. Na vlastní kůži si zkusíte splachovat záchod dešťovou vodou, sundáte…
17.11.2020

Jděte ven, než děti vyrostou

Hlavním cílem projektu bylo vytvořit nástroj, který bude motivovat rodiče a jejich děti k častějšímu pobytu venku v přírodě.Vytvořen nový on-line nástroj ? etapová hra Mise Azeret, který spolu s dalšími aktivitami programu Jděte ven podporuje zájem dětí o přírodu v jejich okolí a pomáhá je motivovat k častějšímu pobytu venku. Etapovou hru jsme tvořili na základě našich zkušeností ve…
17.11.2020

Nemusí pršet, jen když kape – permakultura a voda v sídelní krajině

Program Nemusí pršet, jen když kape I. je interaktivní program v přírodní zahradě s permakulturními prvky založený na objevování různých způsobů zadržení vody v zahradě, poznávání permakulturních principů a jak nám mohou pomoci se zadržením vody v krajině. Obsahuje cvičné plánování zahrady s ideálním systémem zachycování vody a vodním koloběhem za pomoci karet ?Přírodní architekti? a ?Nemusí pršet, jen když…
17.11.2020

Kde se vezme dřevo

Podíváme se na strom z mnoha pohledù. Představíme si rùzné druhy dřeva.Projdeme zrychleně život stromu od sběru semínek, přes lesní školku,výsadbu stromků do lesa, péči o ní až po těžbu dřeva. Seznámíme s lesnickýmipomůckami a postupy. Nakonec se zamyslíme nad tím, co a z jakéhodřeva se vyrábělo a vyrábí. Program vytvořila Naučné středisko ekologické výchovy Kladno - Čabárna, o.p.s.
17.11.2020

Cesta za dědictvím Bílých Karpat aneb Poznej – Pochop – Připrav si. (EVVO pro ha

Handicapované děti a mládež mají stejné touhy poznávat svět kolem sebe jako zdraví - ale mají i řadu omezení, která jim to nedovolí. V rámci projektu jsme pro ně připravili environmentální pobytový program zaměřený na interpretaci dědictví Bílých Karpat, při kterém POZNALI poctivou práci tradičních řemeslníků a farmářů, POCHOPILI vznik výrobků a potravin, které si běžně kupují v obchodě -…
17.11.2020

Voda v krajině

Hlavním cílem projektu bylo, aby žáci, studenti, pedagogové i veřejnost chápali problematiku nedostatku vody v krajině jako důležité společenské téma, věděli, co je příčinou problému, jaké jsou důsledky a jak v krajině s vodou hospodařit. Na úvod projektu jsme zahájili dialog, meziresortní výměnu názorů a spolupráci mezi experty, pracovníky EVVO a pedagogy. Výsledkem byla výměna zkušeností a příprava pracovníků EVVO na vzdělávání žáků a studentů v této oblasti.Společně s týmem expertů jsme připravili…
17.11.2020

Vzdělávání o změnách klimatu a podpory environmentálně odpovědného chování

Program je vystavěn ze čtyř hlavních částí, tvořených diskuzními aktivitami, simulační hrou s reflexí a dalšími technikami čtení a psaní vedoucích ke kritickému myšlení:● V první části program demonstruje komplexitu možných náhledů na klimatickou změnu. Účastníci jsou vedeni k vyjádření emocí, argumentaci svých názorů, aktivnímu naslouchání a společné reflexi vlastních postojů ke klimatické krizi.● Druhá část prostřednictvím simulační hry podněcuje…
17.11.2020

Učíme se reagovat na změnu klimatu II

Úvod do základu problematiky, účastníkům skrze několik různorodých aktivit nabízí představení základních informací o klimatické změně, které dává do souvislosti, a které jsou základem pro další aktivity. Program představuje představení pojmů počasí a podnebí, příčiny a důsledky klimatické změny, skleníkový efekt a plyny a možnosti řešení na úrovni jednotlivce. Součástí programu jsou motivační aktivity, pohybové aktivity, projekce animace, práce ve…
17.11.2020