Výukové materiály

Hostětínská EcoGame aneb velké putování ekologicky šetrným životem.

Strukturovaná simulační hra, v níž se žáci stanou pracovníky Výzkumného ústavu vesnice budoucnosti, kteří se snaží vyvinout udržitelný způsob bydlení, hospodaření s vodou a energiemi. Času není mnoho, je proto nutné dodržovat jednoduchá ekologická opatření v běžném životě, která zajistí dostatečný čas pro výzkum, analýzu informací i vývoj. Zvládnou to? Díky dobré spolupráci v týmu pravděpodobně ano. A po ukončení…
17.11.2020

Učíme se reagovat na změnu klimatu

Podnebí a jeho stálost se stávají závažným tématem. Vědci z Mezivládního panelu pro změnu klimatu potvrzují, že změny klimatu mají zásadní vliv na lidské a přírodní systémy na všech kontinentech. Je klíčové řešit příčiny tohoto problému, a tedy omezit produkci skleníkových plynů, neméně důležité je však i umět se přizpůsobit dopadům klimatické změny, protože některé z nich jsou nyní nevyhnutelné.…
17.11.2020

VODA ŽIVÁ – Hostětínské bludiště v přírodě

Osm přírodních interaktivních stanovišť a odpovědi na otázky schované v lesích vás hravou formou badatelské výuky vtáhnou do tématiky hospodaření s vodou, její ochrany a kvality. Vrátíte se k přímému kontaktu s přírodou, naučíte se jí číst a chápat, obnovíte si svůj přirozený smysl objevovat a orientovat se v terénu. Na vlastní kůži si zkusíte splachovat záchod dešťovou vodou, sundáte…
17.11.2020

Jděte ven, než děti vyrostou

Hlavním cílem projektu bylo vytvořit nástroj, který bude motivovat rodiče a jejich děti k častějšímu pobytu venku v přírodě.Vytvořen nový on-line nástroj ? etapová hra Mise Azeret, který spolu s dalšími aktivitami programu Jděte ven podporuje zájem dětí o přírodu v jejich okolí a pomáhá je motivovat k častějšímu pobytu venku. Etapovou hru jsme tvořili na základě našich zkušeností ve…
17.11.2020

Nemusí pršet, jen když kape – permakultura a voda v sídelní krajině

Program Nemusí pršet, jen když kape I. je interaktivní program v přírodní zahradě s permakulturními prvky založený na objevování různých způsobů zadržení vody v zahradě, poznávání permakulturních principů a jak nám mohou pomoci se zadržením vody v krajině. Obsahuje cvičné plánování zahrady s ideálním systémem zachycování vody a vodním koloběhem za pomoci karet ?Přírodní architekti? a ?Nemusí pršet, jen když…
17.11.2020

Kde se vezme dřevo

Podíváme se na strom z mnoha pohledù. Představíme si rùzné druhy dřeva.Projdeme zrychleně život stromu od sběru semínek, přes lesní školku,výsadbu stromků do lesa, péči o ní až po těžbu dřeva. Seznámíme s lesnickýmipomůckami a postupy. Nakonec se zamyslíme nad tím, co a z jakéhodřeva se vyrábělo a vyrábí. Program vytvořila Naučné středisko ekologické výchovy Kladno - Čabárna, o.p.s.
17.11.2020

Cesta za dědictvím Bílých Karpat aneb Poznej – Pochop – Připrav si. (EVVO pro ha

Handicapované děti a mládež mají stejné touhy poznávat svět kolem sebe jako zdraví - ale mají i řadu omezení, která jim to nedovolí. V rámci projektu jsme pro ně připravili environmentální pobytový program zaměřený na interpretaci dědictví Bílých Karpat, při kterém POZNALI poctivou práci tradičních řemeslníků a farmářů, POCHOPILI vznik výrobků a potravin, které si běžně kupují v obchodě -…
17.11.2020

Voda v krajině

Hlavním cílem projektu bylo, aby žáci, studenti, pedagogové i veřejnost chápali problematiku nedostatku vody v krajině jako důležité společenské téma, věděli, co je příčinou problému, jaké jsou důsledky a jak v krajině s vodou hospodařit. Na úvod projektu jsme zahájili dialog, meziresortní výměnu názorů a spolupráci mezi experty, pracovníky EVVO a pedagogy. Výsledkem byla výměna zkušeností a příprava pracovníků EVVO na vzdělávání žáků a studentů v této oblasti.Společně s týmem expertů jsme připravili…
17.11.2020

Vzdělávání o změnách klimatu a podpory environmentálně odpovědného chování

Program je vystavěn ze čtyř hlavních částí, tvořených diskuzními aktivitami, simulační hrou s reflexí a dalšími technikami čtení a psaní vedoucích ke kritickému myšlení:● V první části program demonstruje komplexitu možných náhledů na klimatickou změnu. Účastníci jsou vedeni k vyjádření emocí, argumentaci svých názorů, aktivnímu naslouchání a společné reflexi vlastních postojů ke klimatické krizi.● Druhá část prostřednictvím simulační hry podněcuje…
17.11.2020

Učíme se reagovat na změnu klimatu II

Úvod do základu problematiky, účastníkům skrze několik různorodých aktivit nabízí představení základních informací o klimatické změně, které dává do souvislosti, a které jsou základem pro další aktivity. Program představuje představení pojmů počasí a podnebí, příčiny a důsledky klimatické změny, skleníkový efekt a plyny a možnosti řešení na úrovni jednotlivce. Součástí programu jsou motivační aktivity, pohybové aktivity, projekce animace, práce ve…
17.11.2020

Rozvoj dětí předškolního věku pro řešení problémů životního prostředí

Projekt chce rozvíjet environmentálně odpovědné jednání a dovednosti vedoucí k odhalování a řešení problémů životního prostředí u dětí předškolního věku. A to prostřednictvím nových metodických matriálů a postupů, které budou u dětí rozvíjet akční kompetence a jejich participaci na řešení  otázek souvisejících s životním prostředím. Program vytvořila TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú.
17.11.2020

Jděte ven – rodiny rostou venku

V projektu vytvoříme, ověříme a budeme evaluovat moderní vzdělávací a osvětová videa, navazující pracovní listy, semináře pro rodiče v mateřských centrech a konkrétní vzdělávací hry a aktivity pro děti, které pomohou rodičům překonávat bariéry, které jim znesnadňují trávit více času se svými dětmi v přírodě. Zvýšíme tak jejich motivaci změnit svůj životní styl a zařadit do něj kontakt dětí s…
17.11.2020