Vzdělání k udržitelné budoucnosti
Výstupy z projektu směřovaly k inovaci vysokoškolské výuky, tj. samotných předmětů. Principy vzdělávání pro udržitelný život se do vzdělávací praxe vysokých škol zaváděly prostřednictvím inovace vybraných kurzů. Projekt byl realizován v období 1.1.2022 – 31.12.2023 na Masarykově univerzitě v Brně a Univerzitě Palackého v Olomouci.
- Materiály: Evaluační zpráva, Model Školy udržitelné budoucnosti pro VŠ
- Jak ve škole učit klima jinak
- Kulatý stůl k proměně vzdělávání na univerzitách
- Výuka vysokoškoláků pohledem evaluace + odborný článek
Dlouhodobé EVVO programy pro školy a pedagogy
Projekt se zaměřuje na realizaci a rozvoj dlouhodobých metodických programů:
Venkovní výuky – online metodická podpora škol pro pravidelnou a dlouhodobou venkovní výuku
Materiály a inspirace:
- Dobrá praxe
- Metodika Učení přírodou ke stažení zde
- Publikace Venkovní výuka – metodologie pro dlouhodobou a pravidelnou výuku venku ke stažení zde
- Vaříme venku
- Materiály na ven ke stažení zde
Extra třídy
Pro žáky 2. stupně ZŠ (7., 8. nebo 9. ročníku), kteří hledají možnosti, jak zlepšit místo, kde žijí. Třídy se pod vedením patrona (svého učitele/učitelky) pouští do přípravy a realizace projektů s pozitivním dopadem na život v obci (popř. městské čtvrti), kde se jejich škola nachází.
Více zde.
Výstupy vznikly v projektech „Vzdělání k udržitelné budoucnosti“ a „Dlouhodobé EVVO programy pro školy a pedagogy“, které byly podpořeny Ministerstvem životního prostředí a Státním fondem životního prostředí ČR v rámci výzvy NPŽP 1/2021. Realizátorem projektu byla Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání Brno, příspěvková organizace.

Autor/ka
Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání Brno, příspěvková organizace
