Autoři uvádí tři krátké případové studie o využití aplikace se studenty – v jedné z nich šlo o poměrně rozsáhlý projekt, do kterého se zapojily školy, knihovny, soutěžili spolu žáci několika škol v Ohio a dokonce byly uspořádány interaktivní výstavy v městských parcích. Projekt ovšem předčasně skončil, protože si na něj začali svorně stěžovat jako konzervativci, tak progresivisté.
Aplikaci jsem si stáhnul a docela si umím představit, že by se Naprdlý strýček mohl zabydlet i u nás. Dezinformace jsou velký a do budoucna možná rostoucí problém; rozvíjení kompetencí k jejich rozpoznávání je něčím, na co bychom se v environmentálním, klimatickém a udržitelném vzdělávání měli více a více zaměřovat. A pokud to jde dělat s trochou humoru, tak supr.
John Cook, Ullrich K. H. Ecker, Melanie Trecek-King, Gunnar Schade,Karen Jeffers-Tracy, Jasper Fessmann, Sojung Claire Kim, David Kinkead, Margaret Orr, Emily Vraga, Kurt Roberts & Jay McDowell (2023) The cranky uncle game—combining humor and gamification to build student resilience against climate misinformation, Environmental Education Research, 29:4, 607-623, DOI: 10.1080/13504622.2022.2085671
Celé na humor zaměřené číslo Environmental Education Reswearch: https://www.tandfonline.com/toc/ceer20/29/4
Autor/ka
Jan Činčera